War Thunder

Pobierz grę Forum

O grze

Poradniki

Inne

Wywiad: War Thunder: World of Planes

- Witam, czy możesz przedstawić się naszym czytelnikom ? Witam wszystkich. Nazywam się Pavel Kulikov I jestem Głównym Projektantem War Thunder. Jest to swego rodzaju bitewne MMO stworzone i wydane przez zespół Gaijin Entertainment, mającego swoją siedzibę w Moskwie.

- Jak długo Gaijin pracuję nad War Thunder ? Pierwsze kroki zostały podjęte w 2009 roku kiedy to wydaliśmy poprzednią symulację osadzoną w czasach drugiej Wojny Światowej: Wings of Prey. W kwietniu 2011 oficjalnie ogłosiliśmy projekt pod tytułem World of Planes a udostępniliśmy pierwsze screenshoty z wczesnej wersji alfa. Pomysł się rozrastał, więcej tworzyliśmy a sam silnik ewoluował i pod koniec roku ogłosiliśmy nowy koncept War Thunder przedstawiający połączenie lotnictwa, jednostek naziemnych i morskich w jednej grze. War Thunder: World of Planes jest tylko początkiem. Niemniej jednak pragniemy aby był wspaniałym startem dla naszego drugo wojennego uniwersum i bardzo ciężko nad tym pracujemy.


- Co do statystyk, jak wielu graczy wyraziło chęć udziału w beta testach ? Otrzymaliśmy tysiące zgłoszeń od osób pragnących uczestniczyć w zamkniętej becie. Jako że zamknięta Beta wystartowała w Marcu 2012, stopniowo zwiększaliśmy liczbę testerów, wysyłamy coraz więcej zaproszeń dla wirtualnych pilotów z całego świata. Ci, którzy jeszcze nie zostali wybrani, nie załamujcie się miejsca starczy dla każdego po prostu dajcie nam trochę czasu.

- Jakich trybów gry możemy się spodziewać ? Pierwszym będzie szybka rozgrywka. To podstawowy tryb w War Thunder: World of Planes. Przez udział w szybkiej rozgrywce gracze zdobywają doświadczenie, nowe samoloty a także ulepszają umiejętności załogi. Kolejnym przewidzianym trybem jest ten nazwany przez nas Sandbox. To specyficznie zaprojektowany edytor misji, pozwalający graczowi na tworzenie własnych podniebnych doświadczeń: wybierz lokacje, teren, aktywność marynarki i warunki pogodowe, limit paliwa i amunicji oraz poziom realizmu – i masz wszystko czego potrzeba w drugo wojennym symulatorze walki ! Tryb z którego jesteśmy dumni to Dynamiczna Kampania. Oparte w całości na historycznych wydarzeniach misje, które wykonywać będziemy online z maksymalnie trzema przyjaciółmi. Wszystkie misje mają podłoże historyczne a każdy kolejny cel wybierany jest na podstawie wcześniejszych osiągnięć. Tryb kooperacji pozwala graczom na poprawienie swoich umiejętności w walce z wszelkimi rodzajami kontrolowanych przez AI przeciwników: myśliwców, bombowców, okrętów wojennych oraz pojazdów naziemnych i jednostek stacjonarnych. Po więceh informacji na temat innych trybów jak pojedyncze misje, edytor misji czy kampania historyczna udajcie się pod ten link na oficjalnej stronie WarThunder.com.


- Jaka będzie wielkość map ? W wersji beta rozmiary map wachały się od 50x50km do 65x65km. Nadchodzący koreański teatr wojenny (z szybko poruszającymi się odrzutowcami) przyniesie nam jeszcze większe mapy 200x200km. Technicznie jesteśmy gotowi udostępnić nawet większe mapy.

- Jak wielu graczy będzie mogło się zmierzyć na jednej mapie ? Póki co jest to 32 graczy na mape.

- Czy będziemy mieli możliwość walki z celami naziemnymi ? Wiele misji będzie zawierać ataki na cele naziemne takie jak działa AA, stacje mobilne, konwoje, czołgi, pojazdy opancerzone, jednostki artylerii itd.

- Czy w grze uświadczymy system zmiany pogody ? Czy warunki pogodowe będą wpływać na zachowanie walczących ze sobą graczy ? Oczywiście, ponieważ pogoda jest czymś naturalnym jeżeli gra ma być jak najbardziej realistyczna. Jeżeli wlecimy w burze gdzieś na Pacyfiku czy poszybujemy po bezchmurnym niebie nad Maltą a nawet przedrzemy się przez lodowate wichry Rosji – wyczujemy to! Poprzez specyficzne zachowanie samolotu i sam widok zmiennej pogody oczami naszego pilota, rozglądającego się przez szyby kokpitu czy też z perspektywy trzeciej osoby.


- Osobiście, jestem fanem Wings of Prey I dla tego chciałbym zapytać czy możemy spodziewać się podobnego system sterowania w WT ? Gracze Wings of Prey rzeczywiście odnajdują podobieństwa w wersji beta War Thunder. Ale są one tylko powierzchowne. W rzeczywistości ten project to zupełnie nowa gra z wieloma ulepszeniami w modelu lotu I zniszczeń, nowymi opcjami rozgrywki oraz ogromną listą unikalnych funkcji o których możecie się dowiedzieć na naszej stronie. warthunder.com.

- Czy gra korzystać będzie z yuplay, jeśli tak czy są jakieś plany poszerzenia tej platform ? Wersja beta używa usługi online Gaijin yuplay.com(yuplay.ru) Nasze plany odnośnie jej wprowadzania przedstawimy później.

- Czy możesz nam powiedzieć odrobinę o systemie ulepszeń? Będzie wiele do ulepszania, wzmacniania i dostosowywania w War Thunder. Samolot jest sercem tej gry, dlatego to jak się zachowuje i jak wygląda wpływa tak bardzo na pole bitwy. Gracze będą mogli podkręcać silniki, montować różne typy uzbrojenia(zależne od faktycznych broni instalowanych w samolotach ok. 1940 roku) dodawać symbole, kamuflaż itd. Dodatkowo gracze będą trenować umiejętności swoje jak i załogi pilot, mechanik, strzelec, wzmocni cechy takie jak czujność, wytrzymałość, tolerancję na przeciążenie i wiele innych.


- Czy możesz zdradzić nam coś o trybie Wojny Globalnej ? Pracujemy nad nim I staramy się dotrzymać danej graczom obietnicy o Globalnej Wojnie jak najbardziej odczuwalnej dla naszych pilotów.

- Jakich wersji językowych możemy się spodziewać ? Czy znajdzie się wśród nich język Polski ? Planujemy wydać grę w dwóch wersjach językowych Rosyjskiej i Angielskiej, oraz rozszerzyć tłumaczenie do kilku innych języków. Wydaliśmy Polską wersję Wings of Prey, więc i tej lokalizacji można się spodziewać w War Thunder.

- Czy posiadacze Joysticków do symulacji mają przewagę nad użytkownikami korzystającymi z myszki i klawiatury ? W większości przypadków, największą przewagę w używaniu jakichkolwiek specjalnych urządzeń będzie doświadczenie, ponieważ to bardzo ważne aby wirtualny pilot znał podstawy areodynamiki I balistyki jak również charakterystyki samolotu. War Thunder traktuje graczy używających klawiatury i myszy w sposób, równy z innymi graczami w trybach standardowych. Latanie w trybie symulacji(własne gry) są bardziej wymagające jeśli chodzi o sterowanie i tam specjalne urzadzenia są zalecane. Nie zmienia to jednak faktu, że tryb Arcade jak i ten realistyczny mogą być rozgrywane za pomocą wyłącznie myszki dzięki systemowi Mouse Aim specjalnie dla początkujących graczy.


- Czy rozpoczeliści jakiekolwiek rozmowy z producentami joysticków na temat wydania własnego kontrolera ? Jest zbyt wcześnie, żeby o tym rozmawiać, jednakże porządna współpraca z kilkoma firmami mogła by coś takiego umożliwić. Osobiście chciałbym grywalną wersje drążka z Mustanga czy Messershmita, jednakże coś takiego mogło by być naprawdę słabe w porównaniu do nowoczesnych kontrolerów, bez kilkunastu przycisków, tylko poruszanie i strzelanie.

- Pytanie odnośnie waszej konkurencji. Czy wasza gra będzie oferowała coś czego nie znajdziemy w WoWP? Jeśli tak o jakich różnicach mówimy ? Wiem również, że jest troche za wcześnie ale moglibyście podać przybliżoną date wersji beta i/lub premiery ? W mojej opinii War Thunder: World of Planes to bardziej kompletne doświadczenia lotnicze, dla graczy o każdym poziomie umiejętności. WoWP, został zapowiedziany jako gra arkadowa, i będzie bardziej ograniczony. War Thunder oferuje duży wybór trybów gry, dla różnych graczy, nie ważne czy jesteś prawdziwym hardkorem czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie podniebnych symulacji – tak czy inaczej znajdziesz tu wszystko co uwielbiasz w drugo wojennej podniebnej walce, lub dopiero się w niej zakochasz. Gra jest wyzwaniem dla doświadczonych pilotów oferując hardkorowe elementy jak szczegółowe działanie silnika, model lotu i oczywiście widok z kokpitu, oraz uczy początkujących graczy dzięki łatwemu acz realistycznemu sterowaniu. No i oczywiście, War Thunder to kompletnie nowe doświadczenia w powietrzu, w których pomoże nam system Mause Aim dostępny w trybie Arcade. Zamknięte beta testy jak narazie idą bardzo dobrze, zdążyliśmy już przekazać troche informacji na temat otwartej bety testującej naszą grę społeczności – uwierz mi wszyscy są podekscytowani. Jednakże pośpiech jest złym doradcą, dla tego trzymamy się planu aby osiągnąć jak najlepszą grywalność.


- Czy chciałbyś coś dodać ? Mam niewielki zestaw zrzutów ekranu dla was. Te screeny zawierają dostosowane skórki dla samolotów w War Thunder wybrałem te z Polskimi oznaczeniami.